
UWAGA ! posiadamy również auto z automatyczną skrzynią biegów. TOYOTA AURIS. ZDAJEMY EGZAMIN W TYM AUCIE .
UWAGA ! posiadamy również auto z automatyczną skrzynią biegów. TOYOTA AURIS. ZDAJEMY EGZAMIN W TYM AUCIE .
Fajna i przydatna zabawa
Oddział Terenowy MORD w Oświęcimiu, przy ul. St. Leszczyńskiej 7 (w budynku MZK) (tel. 721 46 45 44) zaprasza na egzaminy od poniedziałku do czwartku. Biuro Obsługi Klienta czynne w godzinach od 7.30 do 14.15. Samochód egzaminacyjny : TOYOTA YARIS 1.4 diesel
Nim podejmiemy decyzję o wyborze " promocji " przemyślmy ile kosztować musi opanowanie umiejętności niezbędnych do bezpiecznej jazdy, oraz sprostania zadaniom egzaminacyjnym. Koszt jednego kilometra to na dzień dzisiejszy o/k 1 zł
PRAWO JAZDY kat B ; jestem przygotowany do samodzielnej jazdy po przejechaniu ....... kilometrów.
Prawo jazdy kat A ; 1. plac manewrowy ; duże wymagania
2. jazda po mieście [ jak przy kat B - nie ma ustalonych tras ]
Ile w/g Pani , Pana ta "zabawa" kosztuje ?
Należy uzyskać Profil Kandydata na Kierowcę (w skrócie PKK) – jest zestawem danych i informacji identyfikujących i opisujących osobę ubiegającą się o wydanie dokumentu stwierdzającego uprawnienia do kierowania pojazdami.
Elektroniczny obieg dokumentów
Profil generowany jest po złożeniu przez kandydata wniosku o prawo jazdy w wydziale komunikacji. Wraz z wnioskiem, kandydat powinien złożyć orzeczenie lekarskie, fotografię oraz – jeśli jest wymagana – zgodę rodziców/opiekunów prawnych. Po pozytywnej weryfikacji wniosku, urzędnik danego wydziału komunikacji, generuje w systemie teleinformatycznym PKK, który następnie zostanie przekazany do ośrodka szkolenia kierowców, a po ukończeniu szkolenia do Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego.
Tyle przepisy, powstaje pytanie jak to zrobić, gdzie pójść do lekarza, ile to kosztuje ......... proszę o kontakt telefoniczny, albo osobisty - doradzimy. [ tel 600 370 403 ]
Najczęściej nurtujące pytanie :
mieszkam w Krakowie, ale zameldowanie na pobyt stały mam daleko . czy mogę na miejscu załatwić Profil Kandydata na Kierowcę
Tak, mogę.
Powinno wystarczyć oświadczenie, niemniej " czar papierka " tkwi głęboko w głowach urzędników.
-
Tak ! - można . Prosze o kontakt telefoniczny.
TAK ! E–learning – nauczanie z wykorzystaniem sieci komputerowych i Internetu.
Mamy dwie możliwości : sposobem tradycyjnym , albo w formie e-learningu. Kurs odbywać się będzie pod nadzorem ośrodka szkolenia kierowców, a osoby będą mogły zrealizować zajęcia teoretyczne bez wychodzenia z domu.
Kandydat na kierowcę zazwyczaj rozpoczyna naukę jazdy od podstaw. Nauka jazdy samochodem, obok wiedzy praktycznej wymaga też wiedzy teoretycznej. Nauka jazdy na pojeździe jednośladowym związana jest jeszcze z umiejętnością utrzymania równowagi dynamicznej.Nauka jazdy praktycznej powinna być zgrana w czasie z nauką teoretyczną.
Nauka jazdy praktyczna powinna odbywać się pod nadzorem doświadczonego nauczyciela.Praktyczna nauka jazdy wiąże się ze zużyciem paliwa,uczestnictwem w ruchu drogowym pojazdu w stosunku do którego inni uczestnicy ruchu powinni wykazac się zozumieniem, ograniczonym zaufaniem itd.
Nauka jazdy generuje duże koszty. Z drugiej strony im dłużej trwa nauka jazdy, tym lepiej dla umiejętności kierującego, oraz pozostałych uczestników ruchu. Powstaje konflikt interesów ; koszty i bezpieczeństwo ruchu drogowego.Problem ten możemy rozwiązać angażując symulator nauki jazdy.
Symulator uczy podstawowych nawyków niezbędnych do kierowania pojazdem.Zapoznaje z rozmieszczeniem pedałów, prawidłowym posługiwaniem się kierownicą, hamulcem awaryjnym [pomocniczym], drążkiem zmiany biegów.W bardziej zawansowanym technicznie symulatorze mamy, lusterka, ekran pokazujący sytuację na drodze. Trudnością jest symulaowanie zjawisk fizycznych towarzyszących jeździe [wibracje, wiraże, przechyły].
Symulatory produkowane są obecnie dla wojska, w marynarce, lotnictwie. [ właściwie w dobie elekroniki stosuje się bardzo szeroko symulatory ruchu ]. Pierwszy symulator powstał w latach 30, dla lotnictwa. Pomysłodawcą i konstruktorem był Ed Link. Symulator to same zalety ?. Otóż nie. Istnieje coś takiego jak choroba symulatorowa.
Jej objawy są bardzo zbliżone do choroby lokomocyjnej. Dotyczy to symulatorów technicznie mocno rozwiniętych. Symulatory znajdują coraz szersze zastosowanie poza transportem, ale to oddzielny temat.
Tadeusz Lepszy
. TOYOTA AURIS _ automat
. FIAT ULYSSE II
Mamy dwa zadania: wykazać się umiejętnościami kierowania pojazdem motorowym i opanowanie stresu.
Potrafię jeździć - to zdam .
Osoba egzaminująca to nie nasz wróg, czynią swoją powinność zazwyczaj sumiennie. Ale ten stres...! jak go opanować, jak uwierzyć w siebie. Wielu nieszczęśliwych ludzi jest chronicznie podenerwowanych - ma to duży wpływ na ich sposób jazdy. Zwiększenie świadomości swojego samopoczucia pomaga. Zmęczenie - niewiele można zrobić, trzeba odpocząć. Złość - powoduje nieracjonalne, ryzykowne zachowania. Rozproszenie uwagi - czynniki rozpraszające nie są usprawiedliwieniem popełniania błędów.. a więc pozostaje świadomość W celu rozwinięcia swojej świadomości, powinniśmy zastsować technikę samooceny.Zadawać sobie pytania; ..... a) co mogę powiedzieć na temat swojego sposobu prowadzenia? b) jaki on ma wpływ na innych użytkowników drogi ?
Najczęściej nasi uczniowie zdają w Krakowie, przy ul.Balickiej , oraz w Oświęcimiu: www.mord.krakow.pl
Zachowania osoby egzaminowanej zagrażające bezpośrednio życiu i zdrowiu uczestników ruchu drogowego
skutkujące przerwaniem egzaminu państwowego ;
1.Spowodowanie kolizji drogowej
2.Omijanie pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszym
3.Wyprzedzanie na przejściu dla pieszych i bezpośrednio przed nim
4.Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na oznakowanym przejściu
.
5 .Nieustąpienie pierwszeństwa przez kierującego pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą wjeżdża pojazd
6.Niezatrzymanie pojazdu w razie przechodzenia przez jezdnię osoby niepełnosprawnej, używającej specjalnego oznaczenia, lub osoby o widocznej ograniczonej sprawności poruszania się w celu umożliwienia jej przejścia
7.Nieustąpienie pierwszeństwa pieszemu podczas cofania
8.Niezastosowanie się do:
8.1 sygnałów świetlnych,
8.2 sygnałów i poleceń podawanych przez osoby uprawnione do kierowania ruchem drogowym,
8.3 sygnałów i poleceń podawanych przez osoby uprawnione do kontroli ruchu drogowego
.
9.Niezastosowanie się do znaków:
9.1 „stop”,
9.2 „zakaz wjazdu”,
9 .3 „zakaz skręcania w lewo”,
9.4 „zakaz skręcania w prawo”,
9.5 „nakaz jazdy...”*,
9.6 wskazujących dozwolone kierunki jazdy z pasa ruchu,
9.7 „linia podwójna ciągła”
.
10.Nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu:
10.1 na skrzyżowaniu,
10.2 pojazdom szynowym,
10.3 rowerzystom,
10.4 podczas zmiany pasa ruchu,
10.5 w razie przecinania się poza skrzyżowaniem kierunków ruchu lub torów jazdy pojazdów poruszających się po tej samej drodze,
10.6 podczas włączania się do ruchu,
10.7 podczas cofania
.
11.Naruszenie zakazu zawracania
12.Przekroczenie dopuszczalnej prędkości o więcej niż 20 km/h
.
13.Nieupewnienie się o możliwości wyprzedzania
.
14.Naruszenie zakazu wyprzedzania:
14.1 na przejazdach rowerowych i bezpośrednio przed nimi,
14.2 przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia,
14.3 na zakrętach oznaczonych znakami ostrzegawczymi,
14.4 na skrzyżowaniach,
14.5 na przejazdach kolejowych i bezpośrednio przed nimi,
14.6 na przejazdach tramwajowych i bezpośrednio przed nimi
.
15.Niezastosowanie się do znaku „zakaz wyprzedzania”
.
16.Wyprzedzanie z niewłaściwej strony
ROZP.MINISTRA TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
z dnia 13 lipca 2012 r. zał. nr 2 tabela nr 1.
§ 1. Rozporządze Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie
egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami,
(Dz. U. poz. 995 z 2013 r.
poz. 319) ,oraz [ poz.594 z 2014 r]
[ " 25 . Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy (dotyczy wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego
w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D i D+E); w zakresie
prawa jazdy kategorii B i B+E osoba egzaminowana powinna dokonywać zmiany biegu na wyższy w momencie,
kiedy silnik osiągnie od 1800 do 2600 obrotów na minutę, a pierwsze cztery biegi powinny być
włączone zanim pojazd osiągnie 50 km/h; w zakresie pozostałych kategorii prawa jazdy osoba egzaminowana
powinna utrzymywać prędkość obrotową silnika w zakresie zielonego pola pracy oznaczonego na obrotomierzu
pojazdu egzaminacyjnego
26 . Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem (dotyczy
wyłącznie egzaminu państwowego przeprowadzanego w zakresie prawa jazdy kategorii B, B+E, C1, C1+E,
C, C+E, D1, D1+E, D i D+E) " ]
Uwaga : kluczowa jest obserwacja drogi i przewidywanie
Sprzęgło należy wykorzystywać w następujących sytuacjach:
- przy ruszaniu
- podczas zmiany biegów
- przy zatrzymywaniu się, aby nie zgasł silnik
- podczas awaryjnego hamowania
W innych sytuacjach lewa stopa powinna spoczywać na podłodze. Gdy zamiast tego znajduje się na sprzęgle, powoduje niepotrzebne zużycie tego podzespołu. Warto też pamiętać, że jazda na luzie lub na biegu z wciśniętym sprzęgłem to to samo
Na drodze pojawia się nagle przeszkoda.Na zatrzymanie pojazdu nie ma szansy, należy przeszkodę ominąć ! Pojawiają się dwa problemy; 1-y kierowca, 2-i samochód.
Załóżmy,że kierowca jest dostatecznie wytrenowany, ale czy nasze auto jest zdolne do takiej próby. Badanie przeprowadzamy na suchej nawierzchni.
Pachołki [stożki drogowe] ustawiamy w kształcie litery S.Pojazd obciążamy; powinien być obciążony równomiernie, na siedzeniach i w bagażniku.
Jedziemy; wykonujemy gwałtowne "uniki", stopniowo zwiększając prędkość, aż do ok. 70-80 km/h.
Ciekawostka: w roku 1997 przeprowadzono test łosia na nowym wtedy modelu Mercedes-Benz klasy A. Test wypadł negatywnie. Natomiast poczciwy Trabant spisał się znakomicie. Mercedes rozwiązał problem wprowadzając urządzenie elektronicznej kontroli stabilności (ESP).
W życiu każdego kierowcy przychodzi taki moment, w którym trzeba do samochodu przypiąć przyczepę i przewieźć coś większego.
Jazda
Największym problemem przy ciągnięciu przyczepy jest cofanie. Jazda do przodu większości kierowców nie sprawia problemu. Pamiętajmy jednak o kilku ważnych kwestiach. Po pierwsze nasze auto poddawane jest większym obciążeniom nie tylko przy ruszaniu, co może odbić się na żywotności sprzęgła ale i przy hamowaniu. Wymaga to od nas bardziej wnikliwego analizowania sytuacji na drodze i wcześniejszego hamowania. Po drugie pamiętajmy, że mamy "ogon". Jest to bardzo ważne podczas wyprzedzania i podczas manewrowania na parkingu. Jeśli chodzi o cofanie to warto poćwiczyć na parkingu.
Przepisy dotyczące jazdy z przyczepą nie są zbyt przejrzyste. Posiadacz prawa jazdy kategorii B może ciągnąć przyczepę lekką bez hamulca o dopuszczalnej masie całkowitej (d.m.c.) 750kg lub przyczepę o wyższej d.m.c. ale z hamulcem najazdowym. D.m.c. przyczepy nie może być wyższa od d.m.c. pojazdu holującego a zestaw pojazdów nie może przekroczyć 3,5 tony.
Wyjątkiem jest jazda samochodem o d.m.c. 3,5 tony. W tym przypadku możemy ciągnąć przyczepę lekką o d.m.c. 750kg. Wynika to z zapisów Konwencji Wiedeńskiej. Mówiłem, że nie jest zbyt przejrzyście? Tyle przepisy ale musimy jeszcze sprawdzić jakie ograniczenia ma nasz samochód. W dowodzie rejestracyjnym w pozycji O.1 podana jest masa przyczepy z hamulcem najazdowym a w pozycji O.2 bez hamulca. Pamiętajmy też, że jeśli zestaw pojazdów będzie ważył ponad 3,5 tony musimy skorzystać z systemu ViaToll
Pomożemy , nauczymy, zapraszamy !
www.info-car.pl/infocar/konto/word/rezerwacja
1 Pozostaw agresywnym kierowcom dużo miejsca wokół siebie.
2 Zakładaj, że inni mogą nie przestrzegać przepisów drogowych.
3 Nie egzekwuj na siłę swoich praw !
4 Jeśli ktoś siedzi ci na zderzaku, ustąp mu miejsca.
5 Widząc, że inny kierowca rozmawia przez komórkę, je, czyta lub poprawia makijaż,bądź szczególnie ostrożny.
6 Zarezerwój odpowiednią ilość czasu na podróż.
7 Bądź uprzejmy, nawet gdy inni nie zasługują na grzeczność.
8 Nie ucz innych, jak prowadzić (np. blokując komuś przejazd, by jechał wolniej).
9 Jeśli widzisz, że ktoś prowadzi/zachowuje się agresywnie – unikaj kontaktu wzrokowego.
10 Nie wykonuj obraźliwych gestów i jak najrzadziej korzystaj z klaksonu.
Oddział Terenowy MORD w Oświęcimiu Oddział Terenowy MORD w Oświęcimiu , przy ul. St. Leszczyńskiej 7 (w budynku MZK) (tel. 721 46 45 44) zaprasza na egzamin od poniedziałku do..czwartku w godzinach 7.30-14.15 .Samochody egzaminacyjne ; TOYOTA YARIS 1.4 diesel.
Małopolski Ośrodek Ruchu Drogowego w Krakowie
30-728 Kraków
Ul. Nowohucka 33a
Telefony:
Centrala - (12) 656 56 20; (12) 656 17 18; (12) 656 18 36
Fax - (12) 269 90 40
ul. W. Reymonta 17 A
30-059 KRAKÓW D.S. ALFA
Tel.: 12 638 44 13; Fax: 12 638 44 13
Tel. kom.: 600 370 403 Grażyna
Tel. kom: 608 159 327 Tadeusz
e-mail: armanaukajazdy@gmail.com
Biuro czynne w godzinach od 10.00-18.00
Jazdy w godzinach od 7.00 - 18.00
Zapraszam do kontaktu osobistego, lub telefonicznego w celu uzyskania szczegółowych informacji. W sali wykładowej wyposażonej w pomoce dydaktyczne, oraz komputery z dostępem do testów identycznymi jak w W.O,R.D , można nauczyć się przepisów, sprawdzić swoje umiejętności.
CZEKAMY ! .